یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

گروه اقتصادی : بهبود کمی و کیفی تولید و دستیابی به بازارهای مناسب فروش و ماندگاری در بازارهای هدف، از‌جمله پیش‌نیازهای رونق تولید کالاهای مختلف است.

دستیابی به این هدف جز از طریق رفع موانع و حمایت از تولید داخلی، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و شکل‌گیری تعامل بیشتر بین تولیدکنندگان و دولت از یک سو و توسعه روابط عملی و تجاری تولید‌کنندگان داخلی با سایر کشورها برای بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری‌ تولید مقدور نیست.

بر این اساس برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در کشور با حضور تولید‌کنندگان مطرح دیگر کشورها گامی در جهت رفع موانع تولید، دستیابی به فناوری روز، حضور در بازارهای جهانی تازه و ماندگاری در بازارهای هدف است، رویکردی که در سال‌های اخیر بسیاری از صنعتگران داخلی با بهره‌گیری از آن تلاش کرده‌اند تا تعامل مناسبی بین دولت، بخش خصوصی و سایر تولید‌کنندگان دنیا شکل‌گیرد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی و تولید‌کنندگان و فروشندگان مبل استان تهران نیز برپایی نمایشگاه‌های تخصصی را حلقه‌ای برای شکل‌گیری ارتباط کارآمد بخش خصوصی و دولت قلمداد کرده و با اشاره به برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی، علمی و بین‌المللی مبلمان، صنایع چوبی و دکوراسیون از 25 تا 28 آذر ماه امسال در جزیره کیش، می‌گوید: شکل‌گیری ارتباط کارآمد بین بخش دولتی و خصوصی، از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است. همچنین براساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی حضور و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی، سبب می‌شود تا بخش خصوصی و دولتی با اقداماتی همسو و هدفمند به نتایج بهتری دست یابند.

علی انصاری، می‌افزاید: بر این اساس امسال نیز انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران، پنجمین نمایشگاه تخصصی، علمی و بین‌المللی مبلمان، صنایع چوبی و دکوراسیون را به‌مدت 4 روز با حضور مسئولان، تولید‌‌‌کنندگان داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان این صنعت برگزار می‌کند.وی با بیان اینکه از نظر تاریخی، نمایش گروهی کالاها و خدمات پیشینه‌ای به قدمت تجارت دارد، می‌افزاید: با وجود این قدمت، در عصر حاضر پیشرفت فناوری و تنوع شگفت‌انگیز کالاها اهمیت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و داشتن نگاه ویژه به این موضوع را گوشزد می‌کند به‌نحوی که می‌توان گفت، اکنون برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در نشان دادن توانمندی‌ها و استعدادهای هر بخش تاثیر بسزایی دارد.

 انصاری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال، علاوه بر شرکت‌های داخلی نمایندگان شرکت‌هایی از کشور‌های ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین و مالزی نیز حضور داشته و آخرین توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، با مثبت ارزیابی کردن برپایی چنین نمایشگا‌ه‌هایی می‌گوید: از آنجایی که چنین نمایشگاه‌هایی کاملاً تخصصی و علمی است، همواره مورد توجه بازرگانان، صنعتگران و دولتمردان قرار می‌گرفته و به‌عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی و کارگاه علمی و عملی برای فعالان این حوزه محسوب می‌شود.وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه 20 آذر‌ماه است، توسعه تولید داخلی و صادرات را مهم‌ترین هدف برگزاری نمایشگاه مذکور قلمداد کرده و می‌افزاید: فراهم آوردن بستر ارتقای کیفی تولید، بهره‌وری بیشتر از فناوری‌های روز دنیا، استفاده از تجارب دیگر کشور‌ها و ارائه آخرین دستاوردها، از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

انصاری معتقد است، رشد و اعتلای بیشتر این صنعت نیازمند برنامه‌ریزی
کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و احساس مسئولیت جمعی است. بر این اساس حضور در نمایشگاه بستری را فراهم می‌سازد تا تولید‌‌‌‌کنندگان داخلی ضمن شناسایی و رفع نقاط ضعف بخش تولید و پس از بررسی‌های کار‌شناسی، جایگاه این صنعت را در بازار‌های منطقه و جهان به‌دست آورند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولید‌کنندگان و فروشندگان مبل استان تهران همچنین از ایجاد شهرک صنعتی در کشور خبر داده و می‌افزاید: پس از برگزاری نشست‌های متعدد و انجام تبادل نظر با دانشگاهیان، ایجاد رشته طراحی و تولید مبل و فراهم کردن شرایط تاسیس موزه مبل مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس پس از نشستی با نمایندگان خارجی برای شکل‌گیری تعامل بیشتر و فراهم آوردن شرایط صنعتی در مناطق آزاد، در بهمن ماه امسال کلنگ احداث شهرک صنعتی مبلمان در استان مرکزی به زمین زده شده و عملیات اجرایی احداث شهرک مذکور آغاز می‌شود.

کد خبر 70229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز